April 27th, 2013 | Žikica Simić
Izdavačka kuća –
Three Crows04/02/2013
Karijera Itana Džonsa (Ethan Johns) pokazuje da je sentenca „Kakav otac – takav sin“ tačna. Itanov otac Glin (Glyn Johns) je jedan od najznačajnih producenata i inženjera zvuka u istoriji rok muzike. Njegovo ime se nalazi na pločama sastava The Rolling Stones, Led Zeppelin, The Who, Faces, Eagles i mnogih drugih. Ukoliko slušate bilo koju rok radio stanicu na svetu muzika sa potpisom Glina Džonsa pojaviće se u roku od nekoliko minuta. Slično je i sa Itanovim stricem Endijem Džonsom (Andy Johns). Epohalni producentski posao koji uradio na debitanskom albumu sastava Television „Marquee Moon“ obezbedio mu je mesto u rokerskom panteonu, baš kao i njegov rad sa sastavima Free, The Rolling Stones, Mott The Hoople itd.
Sa takvim rodoslovom Itan Džons je bio predodređen za muzički biznis. On je jedan od najvažnijih novih rok producenata. Snimio je i muzički uobličio albume Rajana Adamsa (Ryan Adams), Reja Lamontejna (Ray LaMontagne), Tift Merit (Tift Merritt), Rufusa Vejnrajta (Rufus Wainwright), Lore Marling (Laura Marling), te sastava Whiskeytown, Kings Of Leon, The Jayhawks, The Vaccines i drugih. Na taj način je stvorio zvuk koji je, u rokerskom smislu, obeležio početak novog milenijuma. Ovih dana Itan se predstavio i kao izvođač. Nedavno je izašao njegov debitantski album „If Not Now Then When?“.
Deset originalnih Džonsovih pesama čine ovaj album. Napravljene su od istih elementa od kojih i britanski folk, samo drugačije povezanih i raspoređenih. Takav muzički materijal odsviran je od strane pažljivo odabranih muzičara i snimljen sa očekivanim rafinmanom i umećem. Moglo bi se reći da album „If Not Now Then When?“ ima najbolji zvuk od svih koje smo čuli godinama unazad. Svaki ton sa ovog albuma je jasno definisan i kristalno čist: gitarske žice vibriraju u strogo određenim okvirima, udarci bubnjarske palice su precizni i nedvosmisleni, pevačeva dikcija tačna i razgovetna, a ponuđene emocije jasne. U toj tački nastaje glavni kvalitet ovog albuma. Njegova zvučna perfekcija se na volšeban način pretvara u auteničan rokerski kvalitet. Muzika ima lepotu besprekorno brušenog dijamanta. Svaki ton govori o veštini, disciplini, preciznosti i fokusiranosti.
Na osnovu dosadašnjeg rada moglo se pretpostaviti da će zvuk na albumu Itana Džonsa biti savršen. Iznenađenje može da bude izuzetan kvalitet ponuđenih pesama. Neke su zaista fantastične. Balada „Whip Poor Will“, na primer, izuzetna kantri rok tvorevina sa efektnom pedal stil gitarom Malvina Dafija, ili uvodna „Hello Sunshine“ u kojoj se apokalipitični tekst i krunerska interpetacija prepliću na intrigantan način. Numere „Morning Blues“ i „Don’t Reach Too Far“ pripadaju rokerskijem delu ponude. Prva je kantroidni bluz koji bi mogao Nik Kejv da uvrsti u svoj repertoar, a drug kao da dolazi iz perioda čuvene Britanske invazije. Posebno mesto ima napev „The Turning“. Preko kakofonične osnove, koju čine kompjuterski generisani šumovi, superponirani su gracilna melodija i depresivni tekst koji govori o lepoti tišine koja čeka na kraju životnog puta.
Pored svih muzičkih kvaliteta ovaj album ima još jedan. On je socijalne prirode. Debitantski album Itana Džonsa okupio je vrhunske rok muzičare raznih generacija i žanrovskih opredeljenja. Tu su veterani sa stausom živih legendi kao što su basista Deni Tompson (Danny Thompson), violinsta Dejv Svorbrik (Dave Swarbrick), ex-Rolling Stone Bil Vajmen (Bill Wyman) i klavijaturista Ijan Maklaglan (Ian McLaglan), nekadašnji član sastava Faces. Oni su zajedno sa Rajanom Adamsom i Lorom Marling učestvovali u stvaranju ovog izuzetnog albuma. Snimateljske i mikserske poslove obavio je tata Glin Džons. Uradio je to u skladu sa svojom reputacijom. Dakle savršeno. Na taj način je album „If Not Now Then When?“ dobio prerogative izuzetnog dela.
(4/5)
No comments yet